Gefeliciteerd , € toegevoegd aan jouw Belvilla Portefeuille.
Gefeliciteerd , € toegevoegd aan jouw Belvilla Portefeuille.
Beschikbaar saldo Veelgestelde vragen
Meld je aan en ontvang € 50,- Belvilla Geld
Gefeliciteerd , € toegevoegd aan jouw Belvilla Portefeuille.
Beschikbaar saldo Veelgestelde vragen
Gefeliciteerd , € toegevoegd aan jouw Belvilla Portefeuille. Gebruik Belvilla Geld bij jouw volgende boeking Algemene Voorwaarden*
Zoekwoorden:
Meest gestelde vragen
Eenvoudige zaken zoals het aantal meereizende personen of huisdieren, kan je vaak zelf (kosteloos) aanpassen in Mijn Belvilla. Staat de gewenste aanpassing er niet bij, neem dan per e-mail of telefonisch contact op met onze klantenservice. Indien je de verblijfsperiode wilt aanpassen of van accommodatie wilt veranderen, kunnen annuleringskosten van toepassing zijn. De klantenservice kan je hierover verder informeren.
Als je de data van je reservering wil wijzigen, kan je dit rechtstreeks doen via de pagina met reserveringsgegevens in "Mijn Belvilla". Hier kan je de data van je reservering en eventuele omboekingskosten wijzigen.
Als je het aantal gasten van je reservering wilt wijzigen, kan je dit rechtstreeks doen via de pagina met reserveringsgegevens in "Mijn Belvilla". Hier kan je het aantal gasten voor je reservering wijzigen, afhankelijk van de beschikbaarheid van de accommodatie en eventuele omboekingskosten.
Je kan je reservering betalen door in te loggen op je Belvilla account en op de knop "Betalen" te klikken.
Je creditcard wordt direct belast op het moment van de transactie. Belvilla Deutschland GmbH (adres: An der Reeperbahn 6, 28217, Bremen – Duitsland met registratienummer: HRB6869) is de contractspartij van de betalingsdienstaanbieder Ingenico, onderdeel van Worldline, en kan daarom worden vermeld op jouw bankafschrift. Als gast heb je echter een contract met Belvilla AG voor je verblijf in de vakantiewoning.
Op de boekingspagina vind je boven het kostenoverzicht de mogelijkheid om een kortingscode aan de boeking toe te voegen. De kortingscode zal dan direct verrekend worden.
Heb je al geboekt en vergeten de kortingscode toe te voegen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via e-mail of via de chat.
Belvilla heeft twee verschillende campagnes met flexibele annuleringsvoorwaarden: je kunt tot 43 dagen voor aankomst gratis annuleren voor een vakantieverblijf tot 31 december 2023. Sommige vakantiehuizen hebben flexibelere voorwaarden en bieden gratis annuleren tot 21 dagen voor aankomst, dit aanbod is echter alleen geldig op geselecteerde vakantiehuizen tot 31 december 2023.
- Deze aanbiedingen zijn geldig voor boekingen gemaakt óp of vóór 30 Juni 2023
- Het volledig betaalde bedrag wordt via de oorspronkelijke betaalmethode terugbetaald.
- Deze aanbiedingen zijn alleen van toepassing op geselecteerde huizen en verblijfsdata. Controleer de voorwaarden voordat je de boeking maakt.
- Deze aanbiedingen zijn niet van toepassing op vakantieparken.
Algemeen
Belvilla, thuis in vakantiehuizen sinds 1980, is een internationale touroperator die een breed assortiment karakteristieke, hoogwaardige vakantiehuizen in Europa aanbiedt. Van kastelen tot landhuizen, van boerderijen tot windmolens en van villa's tot chalets.
Je kunt de algemene voorwaarden, ofwel huurvoorwaarden, vinden op de klantenservicepagina.
Je vindt deze informatie onder Contact. Wanneer je contact op wil nemen via het e-mailformulier, geef dan het onderwerp van je bericht zo specifiek mogelijk aan. Dan kunnen wij jou zo goed mogelijk van dienst zijn!
Heb je een klacht over de dienstverlening van Belvilla of over je verblijf? Je kunt de klacht kenbaar maken via de contactpagina, door als onderwerp van je bericht te kiezen voor ‘iets anders’ en vervolgens ‘ik heb een klacht’ te selecteren. Klachten na verblijf worden binnen 5 werkdagen in behandeling genomen. Neem bij een klacht tijdens je verblijf telefonisch contact op met Belvilla. Het telefoonnummer staat op je verblijfsticket. Onze volledige klachtenprocedure lees je terug in de huurvoorwaarden, onderaan de klantenservicepagina.
Belvilla, een van de toonaangevende verhuurders van vakantiehuizen in Europa en heeft meer dan 40.000 vakantiehuizen. Belvilla is al meer dan 40 jaar actief en stelt vakantiegangers in staat om hun gewenste vakantiehuizen wereldwijd te boeken voor een goede prijs-kwaliteitverhouding.
Belvilla AG, gevestigd in Zürich, Zwitserland, is de contractpartij van gasten.
Belvilla Services B.V, gevestigd in Eindhoven, Nederland, is een dienstverlener van Belvilla AG.
VEILIG REIZEN MET ONS AAN JE ZIJDE
Door de wereldwijde Covid-19 pandemie zijn er nog steeds wijzigingen in de regelgeving voor internationaal reizen van kracht. We begrijpen heel goed dat je vragen hebt over je geboekte vakantiehuis. Uiteraard helpen wij je graag en zorgen we voor duidelijkheid.
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, bieden wij je verschillende mogelijkheden om je boeking zelf te wijzigen of te annuleren. Klik hier om te zien of dit voor jou een oplossing biedt. Zo hoef je niet te wachten op onze collega's van de klantenservice.
Daarnaast hebben we de meest gestelde vragen over Covid-19 en boekingen hieronder op een rijtje gezet. We hopen dat dit je meer duidelijkheid zal geven. Mocht je nog (aanvullende) vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice.
We raden je aan op de hoogte te blijven van de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en deze na te volgen.
Raadpleeg voor recente reisinformatie van de Europese Unie deze website of de reisadviezen en beperkingen van lokale autoriteiten.
Als je op of voor 11 maart 2020 bij ons hebt geboekt:
Als je vanwege COVID-19-beperkingen niet mag reizen, kun je je reis kosteloos annuleren. Houd er rekening mee dat quarantaine na een verblijf en/of een verplichte Corona-test geen gratis annulering rechtvaardigen.
Als je op of na 12 maart 2020 bij ons hebt geboekt:
Kosteloos annuleren is in principe niet mogelijk.
1. Wat als je een voucher hebt?
Je kunt deze voucher gebruiken om bij ons een boeking te maken of ons vragen om je geld terug te betalen. Geef je IBAN-gegevens op via je persoonlijke Mijn Belvilla-pagina. en vraag een terugbetaling aan via de volgende link: https://www.belvilla.nl/contact
2. Ik heb voor 1 februari 2021 bij jullie geboekt en op dat moment viel deze boeking nog onder de SGR. Hoe wordt mijn boeking beïnvloed door de beslissing van Belvilla om de SGR te verlaten?
Voor jou is er niets veranderd. Je boeking valt nog steeds onder de SGR. Voor meer informatie over de SGR-garantie verwijzen wij je naar www.sgr.nl.
3. Wat als ik mijn boeking wil annuleren?
In principe gelden de normale annuleringsvoorwaarden en betalen wij terug waar je recht op hebt.
4. Wat moet ik doen als ik op vakantie ben en de situatie verandert, bijv. een lockdown?
Als je in een gebied verblijft waar het reisadvies verandert (bijv. lockdown), neem dan contact met ons op via het 24/7 SOS nummer (dit nummer staat vermeld op je reisvoucher) en de lokale kantoren. Volg ondertussen het advies van de bevoegde autoriteiten op.
5. Ik heb een toekomstige boeking gemaakt bij Belvilla, maar ik ben bang dat ik niet zal kunnen reizen wegens Covid. Wat moet ik doen?
Wij adviseren je op de hoogte te blijven van de maatregelen en reisadviezen van je eigen overheid en de lokale autoriteiten. Voor actuele reisinformatie van de Europese Unie kun je deze website raadplegen of raadpleeg de beperkingen en reisadviezen van de bevoegde autoriteiten.
Vergeet niet om je boeking op tijd te betalen, anders wordt je boeking automatisch geannuleerd en worden er annuleringskosten in rekening gebracht. Uiteraard kun je altijd de flexibele annuleringsvoorwaarden raadplegen die mogelijk op je boeking van toepassing zijn. Deze kun je vinden in je Mijn Belvilla (log in met je boekingsnummer).
Belvilla is sinds 2019 onderdeeldeel van OYO. OYO werd in 2013 opgericht en is een full-stack, door technologie gedreven hospitality merk dat actief is in 35 landen en een uitstekende ervaring biedt aan zowel klanten als huiseigenaren.
Dit nieuwe logo weerspiegelt het bedrijf, een merk met meer dan 40 jaar geschiedenis in Europa en één van de wereldwijde marktleiders in de branche, gedreven door technologie en gericht op klanten en huiseigenaren.
OYO werd opgericht in 2013 en is sindsdien uitgegroeid tot een op technologie gericht bedrijf dat actief is in diverse regio’s, waarbij onze klanten en huiseigenaren centraal staan in alles wat we doen. Deze snelle groei wordt ondersteund door een sterke missie; ondernemers en kleine en middelgrote bedrijven die hotels en huizen bezitten of beheren (onze huiseigenaren) sterker maken door middel van full-stack technologische producten en diensten gericht op het verhogen van hun inkomsten. Daarnaast willen we hun werkzaamheden vergemakkelijken en een wereldwijd netwerk van klanten de mogelijkheid geven om betaalbare en vertrouwde accommodaties te boeken via een naadloze digitale ervaring op het platform van OYO.
OYO heeft een uitgebreid technologie- en productpakket bestaande uit 40 geïntegreerde oplossingen en aanbiedingen die een sterke waardepropositie creëren voor zowel klanten als huiseigenaren. OYO’s boekingsproces van 3 klikken, het flexibele annuleringsbeleid en de naadloze betalingen en facturering hebben wereldwijd geleid tot een uitstekende klantervaring. De komende 12 maanden komt de OYO-ervaring naar Europa en naar de klanten en huiseigenaren van Belvilla. Zo bieden we al onze klanten en huiseigenaren dezelfde uitstekende ervaring.
Mijn Belvilla
Mijn Belvilla is jouw persoonlijke, beveiligde account bij Belvilla. Hier kun je onder andere je reisgezelschap aanpassen, je boekingen en opties bekijken, je opties omzetten in een boeking of annuleren, je boekingen betalen, je gegevens beheren en het abonnement op de Belvilla-nieuwsbrief in- of uitschakelen. Waar je ook bent kun je je boekingsgevens en opgeslagen favorieten terugvinden! Reisdocumenten zijn gemakkelijk offline te bekijken via het PDF-bestand en je kunt moeiteloos een review plaatsen over het vakantiehuis waarin je nét je droomvakantie hebt beleefd.
Daarnaast vind je hier je reisdocumenten en een routebeschrijving naar het vakantiehuis. Alle benodigdheden voor een zorgeloze vakantie met Belvilla binnen handbereik!
Op de beginpagina van Mijn Belvilla kan je jezelf aan de rechterzijde registreren. Hiervoor moet je eenmalig een e-mailadres en een wachtwoord invullen. Je dient een geldig e-mailadres op te geven, want we sturen je vervolgens een activeringslink per e-mail. Na het klikken op de link in die mail is jouw account actief. Het is altijd raadzaam om wachtwoorden die je online gebruikt regelmatig aan te passen.
Op de beginpagina van Mijn Belvilla kan je aan de linkerzijde onderaan klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’. Je wordt nu gevraagd om het e-mailadres op te geven waarmee je jezelf geregistreerd hebt of waarmee je geboekt hebt. We sturen jou op dat e-mailadres een bevestigingslink. Na het klikken op die link kan je een nieuw wachtwoord invullen. Kies voor een veilig wachtwoord dat je regelmatig aanpast. Vanaf het moment dat je jouw nieuwe wachtwoord opslaat, kan je ermee inloggen.
Je kan jouw wachtwoord wijzigen onder ‘Mijn gegevens’ nadat je ingelogd bent in Mijn Belvilla. Je dient dan om veiligheidsredenen nog wel eenmalig jouw oude wachtwoord op te geven. Ben je het oude wachtwoord vergeten en kan je niet inloggen? Kijk dan bij ‘Ik kan niet meer inloggen’. Is het gelukt jouw wachtwoord aan te passen? We raden aan om jouw wachtwoord regelmatig aan te passen.
Het kan voorkomen dat de mail, die automatisch naar jou verstuurd wordt bij het aanmaken van een account of het resetten van jouw wachtwoord, niet arriveert in jouw mailbox. Heb je na 1/mijn-belvilla/survey/complete minuten nog geen mail ontvangen? Probeer het dan nogmaals. Houd tevens rekening met de volgende zaken:
Om jouw account te verwijderen moet je eerst inloggen in Mijn Belvilla. Na het inloggen kan je onder ‘Mijn gegevens’ aangeven dat je het account wilt verwijderen. Je moet dan nog wel eenmalig het wachtwoord opnieuw ingeven. Nadat je vervolgens klikt op ‘Opslaan’, word je automatisch uitgelogd en is het account verwijderd.
Wanneer je bij Belvilla geboekt hebt en nog geen wachtwoord hebt ingesteld, kan je eenmalig het boekingsnummer invullen bij ‘Wachtwoord’. Je kan dan inloggen en je wordt daarna direct gevraagd het wachtwoord te wijzigen in een persoonlijk wachtwoord. Kies hier voor een veilig wachtwoord dat alleen bij jou bekend is. We raden aan om het wachtwoord regelmatig te wijzigen.
Wanneer je een account aanmaakt controleren we in ons systeem of je misschien al eens bij ons geboekt hebt met hetzelfde e-mailadres. Indien dit het geval is, koppelen we die gegevens automatisch aan jouw account. Indien deze gegevens niet meer kloppen, kan je deze aanpassen onder ‘Mijn gegevens’.
Het is niet noodzakelijk om van tevoren een account aan te maken om bij Belvilla te kunnen boeken. Door bij ons te boeken maak je echter wel automatisch een account aan. In Mijn Belvilla kan je de boeking inzien, wijzigingen doorvoeren en je betaling regelen. Het account wordt dan geregistreerd op het e-mailadres waarmee je boekt. Als je eenmaal bij ons geboekt hebt, heb je dus wel een account bij Belvilla. Wanneer je nogmaals bij ons boekt en daarbij inlogt met je bestaande account, worden je gegevens automatisch ingevuld in het boekingsproces.
Wanneer je via iDeal, PayPal of Creditcard betaalt, wordt de betaling afgehandeld door onze payment provider Ogone. Zodra deze de betaling verwerkt heeft, wordt dit doorgegeven aan ons systeem. Wanneer deze melding verwerkt is, wordt dit zichtbaar in Mijn Belvilla. Dit proces neemt enkele minuten in beslag. Nadat je de betaling hebt voltooid in Mijn Belvilla, verschijnt deze na enkele minuten in het boekingsoverzicht.
Je kan jouw e-mailadres wijzigen onder ‘Mijn gegevens’ nadat je ingelogd bent in Mijn Belvilla.
Je kan jouw profielgegevens bekijken door in te loggen op “Mijn Belvilla” en op "Profiel bekijken" te klikken.
Je kan alle boekingen die je bij Belvilla hebt gemaakt bekijken door in te loggen op “Mijn Belvilla” en op "Mijn boekingen" te klikken.
Boekingen
Online
Selecteer een beschikbare periode op de huispagina en klik op 'Boek nu'.
De boeking wordt online en via e-mail bevestigd. Je wordt direct doorverwezen naar de betaalpagina om de (aan)betaling te voldoen.
Telefonisch
Je kunt ook telefonisch reserveren, door contact op te nemen met de klantenservice.
Bij het online zoeken worden enkel beschikbare vakantiehuizen in het zoekresultaat weergegeven. Specificeer een maand en/of verblijfsduur naar keuze om beschikbare accommodaties voor die periode te zien.
Onder het kopje beschikbaarheid onderaan de huisbeschrijvingspagina, zijn alleen de beschikbare data gearceerd en klikbaar. Wanneer je op een datum klikt, wordt de prijs van het vakantiehuis voor de gekozen verblijfsduur weergegeven.
Je kan online via Mijn Belvilla de optie omzetten in een boeking.
Nadat je telefonisch of online geboekt hebt, ontvang je online en per e-mail een bevestiging. Op deze boekingsbevestiging staat aangegeven binnen welke termijn je de (aan)betaling dient te voldoen. Betalingen kun je doen via Mijn Belvilla. Nadat de volledige betaling door Belvilla ontvangen is, ontvang je per e-mail het verblijfsticket met de adresgegevens van de vakantiewoning.
NB: reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de Wet verkoop op afstand en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (bedenktijd) van 14 dagen.
Na het boeken ontvang je direct een boekingsbevestiging per e-mail. In de boekingsbevestiging staan o.a. de kosten die betaald dienen te worden en de termijnen waarbinnen de betaling dient te geschieden. Na betaling van de volledige reissom ontvang je een verblijfsticket. Hierop staan de adresgegevens van het vakantiehuis, gegevens omtrent de sleuteloverdracht en het noodnummer.
Alle informatie over je boeking en betalingen vind je in Mijn Belvilla. Ga naar 'Mijn Boekingen' en selecteer de juiste boeking. Hier vind je alle gegevens van jouw vakantiehuis en de status van de betaling.
Zodra je op de boekingspagina op 'Boek nu' klikt, ontvang je online en via e-mail een bevestiging. Daar staat het boekingsnummer op. Wanneer je geen bevestiging van ons ontvangt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Eenvoudige zaken zoals het aantal meereizende personen of huisdieren, kan je vaak zelf (kosteloos) aanpassen in Mijn Belvilla. Staat de gewenste aanpassing er niet bij, neem dan per e-mail of telefonisch contact op met onze klantenservice. Indien je de verblijfsperiode wilt aanpassen of van accommodatie wilt veranderen, kunnen annuleringskosten van toepassing zijn. De klantenservice kan je hierover verder informeren.
Het adres van het vakantiehuis ontvang je na het betalen van de boeking. Wegens privacywetgeving mogen wij geen adresgegevens prijsgeven vóór er geboekt is.
Het is eventueel mogelijk om het vakantiehuis vooraf te bezoeken. Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice en hou je agenda bij de hand, om een afspraak met de huiseigenaar te maken. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van de afspraak, inclusief adresgegevens van de vakantiewoning.
Op bijna alle accommodaties kan online een optie genomen worden van 48 uur. Indien het verblijf binnen 6 weken aanvangt, kun je enkel een optie nemen van 24 uur. Je hebt dan enige bedenktijd met de zekerheid dat het huis voor jou tijdelijk gereserveerd wordt. Je kunt maximaal 2 opties tegelijk nemen. In Mijn Belvilla kun je zelf de optie laten vervallen of omzetten in een definitieve boeking. Doe je dit niet, dan vervalt deze automatisch na de aangegeven termijn. Voor verblijven op een vakantiepark is het niet mogelijk om een optie te plaatsen.
Het plaatsen van een optie is alleen mogelijk via onze klantenservice.
Je kunt altijd online boeken. Dit is mogelijk tot op de dag van aankomst. Er zijn 3 verschillende soorten boekingen:
1. Reguliere boeking
Je ziet direct dat het door jou uitgezochte huis beschikbaar is en je kunt het vakantiehuis meteen boeken.
2. Optie (enkel beschikbaar via onze klantenservice)
Als je nog even wil overleggen met je reisgezelschap kun je op de meeste vakantiehuizen een optie van 48 uur nemen. Bij vertrek binnen 6 weken is enkel een optie van 24 uur mogelijk. Het nemen van een optie is niet mogelijk bij vakantieparken.
3. Op aanvraag
Sommige vakantiehuizen zijn beschikbaar op aanvraag. Op het moment dat je een boeking op aanvraag doet nemen wij contact op met de huiseigenaar om de beschikbaarheid te controleren. Binnen 48 uur ontvang je een bericht over de aanvraag. Wil je binnen 2 weken vertrekken? Dan zijn veel vakantiehuizen enkel op aanvraag te boeken. Houd hier rekening mee tijdens het boeken.
Let op: ook de voorlopige aanvraag is een bindende boeking. Wil je deze annuleren vóór het eventuele akkoord van de eigenaar, dan kan dat alleen volgens de gangbare annuleringsvoorwaarden.
Belvilla biedt zo gedetailleerd mogelijke informatie over de toegankelijkheid van de vakantiehuizen. In de zoekresultaten kan je door de filters bij het onderdeel Mindervaliden te gebruiken een zo goed mogelijk zoekresultaat vinden wat bij jouw wensen past. Je kan hier aangeven of je vakantiehuis uitgerust moet zijn met bijvoorbeeld een brede doorgang, aangepast toilet of een aangepaste douche.
Op de huisbeschrijvingspagina, bij de faciliteiten, staan alle details vervolgens uitgebreid beschreven. Zo kan je zelf inschatten of een vakantiehuis voor jou en je reisgezelschap geschikt is.
Alle vakantiehuizen staan met volledige beschrijving, informatie over de indeling, prijzen en beschikbaarheid online. Omdat het internet vollediger en actueler is dan een brochure, maakt Belvilla geen gebruik meer van papieren brochures. Wanneer je hulp nodig hebt bij het vinden van een geschikt huis via de website, kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Een baby telt als meereizend persoon. Bij elk vakantiehuis staat vermeld hoeveel personen zijn toegestaan. Dit is het totaal aantal volwassen, kinderen en baby's dat in het huis mag verblijven. In sommige gevallen mag dit totaal aantal overschreden worden met 1 of 2 baby’s van 0 tot en met 2 jaar. Wanneer dit het geval is, staat dit vermeld op de boekingspagina.
Onder het kopje faciliteiten op de pagina met de huisbeschrijving staat aangegeven of er een kinderbed/stoel etc (op aanvraag) aanwezig is voor een baby.
Je kan alle reserveringen die je bij Belvilla hebt gemaakt bekijken door in te loggen op “Mijn Belvilla” en op "Mijn boekingen" te klikken.
Als je de data van je reservering wil wijzigen, kan je dit rechtstreeks doen via de pagina met reserveringsgegevens in "Mijn Belvilla". Hier kan je de data van je reservering en eventuele omboekingskosten wijzigen.
Als je het aantal gasten van je reservering wilt wijzigen, kan je dit rechtstreeks doen via de pagina met reserveringsgegevens in "Mijn Belvilla". Hier kan je het aantal gasten voor je reservering wijzigen, afhankelijk van de beschikbaarheid van de accommodatie en eventuele omboekingskosten.
De contactgegevens van de huiseigenaar worden met je gedeeld zodra de betaling is voldaan en de boeking is bevestigd.
Betalingen
In Nederland: iDEAL, creditcard, PayPal en Reiscadeau.
In België: Mister Cash, creditcard, PayPal.
Overige landen: Creditcard, Paypal en bankoverschrijving.
Direct na het boeken kom je op de betaalpagina. Hier kan je op de door jouw gewenste manier de betaling voldoen.
Wil je de betaling makkelijk en snel voldoen? Ga dan naar Mijn Belvilla en klik op de button Betalen.
Je betaalt (minimaal) 30% van de totale reissom plus optionele annuleringsverzekeringen per ommegaande na het maken van de boeking. De resterende reissom betaal je uiterlijk zes weken voor vertrek. Betaal je in twee termijnen, dan ontvang je een week voor het verstrijken van de tweede termijn een herinnering per e-mail. Vertrek je binnen zes weken, dan moet de betaling in één keer voldaan worden. Bij een vertrek binnen veertien dagen moet de betaling in één keer en via creditcard (alle landen), Ideal (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) voldaan worden. Betaal bij een vertrek binnen veertien dagen m.b.v. Mijn Belvilla zodat je er zeker van bent dat de betaling op tijd verwerkt is. Alle creditcardbetalingen worden onmiddellijk uitgevoerd, tenzij expliciet is gecommuniceerd dat de betaling later moet worden uitgevoerd.
Voor een juiste en tijdige afhandeling van de betaling vragen wij je het boekingsnummer te vermelden bij de betaling. Houd er rekening mee dat het verwerken van een betaling via bankoverschrijving 3-5 werkdagen kan duren. Onze rekeningnummers vind je onder Contact of in Mijn Belvilla.
Dit is geen aanbevolen betalingswijze omdat deze trager is dan andere online beschikbare opties. De reservering is niet bevestigd totdat de betaling is verwerkt waardoor het risico aanwezig is dat de vertraging een annulering van de boeking tot gevolg heeft.
Betalingen die zijn gedaan via Mijn Belvilla worden onder normale omstandigheden binnen ca. 10 minuten verwerkt in ons systeem, en zijn dan ook zichtbaar in Mijn Belvilla. Wanneer je niet via Mijn Belvilla betaalt, is de verwerkingsduur van de betaling afhankelijk van de verwerkingstijd van de bank. Hierdoor loop je het risico dat de betaling niet op tijd binnen is, en de boeking ten gevolge hiervan wordt geannuleerd. Wij adviseren dan ook om te betalen via Mijn Belvilla. Heb je toch de betalingstermijn overschreden, neem dan direct telefonisch of via onze chat contact op met de klantenservice. Blijft de betaling uit, dan heeft Belvilla het recht de boeking eenzijdig te annuleren. In dat geval ben je de annuleringskosten verschuldigd. Wanneer Belvilla de boeking eenzijdig annuleert, ontvang je daarvan bericht via e-mail.
Nee, de huurprijs betaal je altijd vooruit. Bij aankomst betaal je, indien aangegeven op je boekingsbevestiging en verblijfsticket, een borgsom en eventuele kosten ter plaatse.
Alle informatie over de boeking en de status van betalingen vind je in Mijn Belvilla. Hier controleer je welke betalingen zijn ontvangen en welke bedragen er nog voldaan moeten worden of reeds onderweg zijn.
Log in op Mijn Belvilla, ga naar 'Mijn boekingen' en kies de betreffende boeking. Klik nu onder 'Nog te betalen' op 'Nu betalen met creditcard'. Je bevindt je nu in een beveiligd betaalsysteem.
Heb je de eerste termijn ook per creditcard betaald, dan ontvang je een week voor het verstrijken van de tweede termijn automatisch een e-mail met daarin een link naar Mijn Belvilla voor de creditcardbetaling.
Wanneer je een aanmaning ontvangt terwijl je al betaald hebt, is het mogelijk dat de betaling en de aanmaning elkaar gekruist hebben. In dat geval kan je de aanmaning als niet verzonden beschouwen. In Mijn Belvilla kan je zien wat de status van de betaling is. Houd hierbij rekening met de looptijd van de betaling. Betalingen die zijn gedaan via Mijn Belvilla worden onder normale omstandigheden binnen ca. 10 minuten verwerkt in ons systeem, en zijn dan ook zichtbaar in Mijn Belvilla. Bij betalingen buiten Mijn Belvilla is de verwerking afhankelijk van de verwerkingstijd van de banken. Overschrijvingen via de bank worden ongeveer na 5 werkdagen zichtbaar. Houd rekening met de volgende tijdspanne:
Op maandag betaald → op vrijdag verwerkt
Op dinsdag betaald → op maandag verwerkt
Op woensdag betaald → op dinsdag verwerkt
Op donderdag betaald → op woensdag verwerkt
Op vrijdag betaald → op donderdag verwerkt
Op zaterdag betaald → op vrijdag verwerkt
Op zondag betaald → op vrijdag verwerkt
Indien je niet hebt betaald via Mijn Belvilla en je kan jouw betaling na verstrijken van bovenstaande termijn niet terugvinden in Mijn Belvilla, is de kans groot dat er incorrecte gegevens (bijvoorbeeld het boekingsnummer) met de betaling zijn meegegeven, waardoor onze administratie de betaling niet heeft kunnen verwerken. Indien je zeker bent dat de betaling is gedaan, kan je ons een geldig bewijs van betaling toesturen. Ga naar onze Contactpagina en kies als onderwerp van het bericht ‘Mijn boeking/optie’. Het betaalbewijs kan je nu als bijlage toevoegen. Dit betaalbewijs zal onder normale omstandigheden binnen 24 uur worden verwerkt. Het betaalbewijs dient te voldoen aan bepaalde eisen, zoals vermelding van het juiste bedrag en de juiste rekeningnummers, evenals een akkoord van de bank. Indien het betaalbewijs niet aan de eisen voldoet zullen wij contact met je opnemen. Indien de betaling binnen 5 dagen na ontvangst van het betaalbewijs niet is ontvangen, vervalt het betaalbewijs.
Nee, het is niet mogelijk het verschuldigde bedrag gespreid te betalen.
NB Naast het verschuldigde huurbedrag dienen er mogelijk nog kosten ter plaatse voldaan te worden. Zie hiervoor de specificatie onder het kopje 'Kosten ter plaatse'.
Indien je om welke reden dan ook meer betaald hebt dan op de boekingsbevestiging vermeld staat dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Indien blijkt dat wij inderdaad teveel hebben ontvangen (Let op: dit is alleen van toepassing als het teveel betaalde daadwerkelijk ontvangen is op onze rekening!) zullen wij zorgdragen dat het teveel betaalde bedrag binnen circa 1 week na melding wordt teruggeboekt. Je dient daarvoor jouw IBAN/BIC gegevens door te geven aan onze Customer Service medewerker, waarna de afdeling administratie voor uitbetaling zorg zal dragen.
Belvilla respecteert jouw privacy en is toegewijd aan de bescherming ervan. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie omtrent de omgang met persoonlijke en technische gegevens.
Ja, de prijzen zijn inclusief omzetbelasting.
De reissom is uit een aantal onderdelen opgebouwd. Er zijn kosten die je vooraf betaalt, kosten die je ter plaatse (vaak op basis van verbruik) betaalt en een eventuele borgsom. Op de huispagina kan je nalezen welke kosten op het door jou gekozen huis van toepassing zijn.
Je kan je reservering betalen door in te loggen op je Belvilla account en op de knop "Betalen" te klikken.
Je creditcard wordt direct belast op het moment van de transactie. Belvilla Deutschland GmbH (adres: An der Reeperbahn 6, 28217, Bremen – Duitsland met registratienummer: HRB6869) is de contractspartij van de betalingsdienstaanbieder Ingenico, onderdeel van Worldline, en kan daarom worden vermeld op jouw bankafschrift. Als gast heb je echter een contract met Belvilla AG voor je verblijf in de vakantiewoning.
Verblijf
Nadat de volledige reissom voldaan is ontvang je het verblijfsticket. Daarop staan het exacte adres en de coördinaten van het vakantiehuis. In Mijn Belvilla vind je een link naar Google Maps waar je de exacte locatie van het vakantiehuis terugvindt, evenals de route ernaartoe.
Op het verblijfsticket staat hoe de aankomst geregeld is. Er zijn drie mogelijkheden:
Op het verblijfsticket wordt vaak gevraagd om voor aankomst telefonisch contact op te nemen met de huiseigenaar/beheerder. Dit om een soepele sleuteloverdracht te garanderen.
Voor de sleuteloverdracht bij vertrek kun je zelf ter plaatse afspraken maken met de huiseigenaar of beheerder.
Op het verblijfsticket staan de contactgegevens van de huiseigenaar/beheerder en de aankomsttijden. Zoek telefonisch contact indien de huiseigenaar/beheerder niet binnen de genoemde aankomsttijden aanwezig is. Lukt dit niet, neem dan telefonisch contact met ons op via het noodnummer, dat vermeld staat op het verblijfsticket.
Omdat je vaak ter plaatse een bedrag moet betalen (bijkomende kosten zoals bijv. toeristenbelasting, eindschoonmaak, verbruik water of gas etc.), betaal je bij aankomst bij wijze van garantiebetaling een borgsom. Een eventuele schade vanaf € 25,- wordt veelal gedekt door de schadeverzekering die bij het maken van een boeking automatisch afgesloten wordt.
Op het verblijfsticket staat hoe de kosten ter plaatse verrekend worden.
Tijdens het boeken kan je zien of je de borgsom ter plaatse moet voldoen aan de huiseigenaar of vooraf dient te betalen aan Belvilla.
1. Als je de borg vooraf hebt betaald aan Belvilla, wordt deze 2 weken na verblijf weer op je bankrekening bijgeschreven.
2. Als je de borgsom ter plaatse aan de huiseigenaar voldoet, kan je tijdens het maken van de boeking en op het verblijfsticket lezen of je deze bij vertrek contant terug krijgt van de huiseigenaar of dat hij/zij het bedrag naar je bankrekening overmaakt.
Om de borg op je bankrekening te ontvangen dien je je IBAN-rekeningnummer in te vullen in Mijn Belvilla. Je IBAN-rekeningnummer vind je op je bankpas en bankafschriften.
Op een afwijkend moment arriveren en/of vertrekken is alleen mogelijk na overeenstemming met de huiseigenaar of beheerder. In sommige gevallen zijn hier extra kosten aan verbonden. Een verzoek tot afwijkend arriveren en/of vertrekken kan ingediend worden bij onze klantenservice vóór of na het maken van de boeking maar vóór ontvangst van het verblijfsticket. Heb je het verblijfsticket al ontvangen en daarmee de contactgegevens van de huiseigenaar of beheerder in je bezit, dan kan je zelf rechtstreeks contact opnemen.
De huurder is wettelijk aansprakelijk voor eventuele door hem toegebrachte schade. Een schadegeval dient direct aan de huiseigenaar of beheerder doorgegeven te worden. Schade tot € 25,- is altijd voor eigen rekening, hogere bedragen worden veelal gedekt door de schadeverzekering die bij het maken van een boeking automatisch afgesloten wordt. Of de schade gedekt wordt of niet wordt bepaald door de verzekering, op basis van de geldende voorwaarden. Schade die het gevolg is van roekeloos of onzorgvuldig gedrag wordt niet gedekt.
Wanneer je met de hond of kat door Europa reist, ben je verplicht een dierenpaspoort voor je huisdier(en) mee te nemen. Hou er rekening mee dat een inenting tegen hondsdolheid (rabiës) verplicht is en dat deze door de dierenarts dient te worden vermeld in het paspoort. Daarnaast dient je huisdier voorzien te zijn van identificatie, zoals een onderhuidse chip of een tatoeage. Zowel het paspoort als de identificatie kan bij de dierenarts aangevraagd worden.
Per land zijn er aanvullende regels waar je rekening mee dient te houden. Wij adviseren je om deze regels na te lezen of op te vragen bij de juiste instanties. Voor Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk gelden afwijkende regels. Informeer hier goed naar voordat je de grens overgaat.
De aanwezigheid van bed-, bad- en keukenlinnen verschilt per huis. Je vindt deze informatie bij het kostenoverzicht op de huisbeschrijvingspagina, evenals op de boekingspagina en later in Mijn Belvilla bij de boekingsgegevens.
Tenzij anders aangegeven hoef je het huis niet zelf schoon te maken. Wel dien je het huis vanzelfsprekend altijd in een behoorlijke staat (‘bezemschoon’) achter te laten. Daarnaast verschilt het per huis of de schoonmaakkosten ter plaatse betaald moeten worden of direct aan Belvilla. Deze informatie vind je in het kostenoverzicht op de huisbeschrijvingspagina, evenals op de boekingspagina en later in Mijn Belvilla bij de boekingsgegevens.
Indien er toeristenbelasting betaald moet worden, is deze of inbegrepen in de prijs, of je dient deze ter plaatse te betalen. In het kostenoverzicht vind je wat voor het door jou geboekte vakantiehuis van toepassing is.
Nadat je bent teruggekeerd van je verblijf in een Belvilla ontvang je automatisch een uitnodiging om je ervaringen in het vakantiehuis te delen. Ook kan je in Mijn Belvilla deze korte vragenlijst invullen en je mening geven over de vakantie.
Op de huispagina vind je alle informatie over het door jou geboekte huis. Je kan deze pagina vinden door de huiscode in de zoekbalk bovenaan de pagina te typen of in te loggen in Mijn Belvilla en vanaf daar door te klikken naar het huis.
Op het moment is dit helaas nog niet online mogelijk. Je kan contact opnemen met de klantenservice via mail of via onze chat.
Annuleren
Als je je boeking om indirecte redenen moet annuleren, ga dan naar:
"Aanmelden" -> "Mijn boekingen" → "Aanstaande boekingen" → "Boeking bekijken" -> "Boeking annuleren" -> en annuleer je boeking. Login met je e-mailadres en boekingsnummer.
Er zijn meestal kosten verbonden aan een annulering. Als je een annuleringsverzekering bij Belvilla hebt afgesloten en je annuleert de boeking om een reden die onder de verzekering valt, dan kun je voor deze kosten een verzekeringsclaim indienen. De voorwaarden van de annuleringsverzekering vind je onder het kopje ´Verzekeringen´ bij de veelgestelde vragen op onze website. Nadat je hebt geboekt krijg je de annuleringsvoorwaarden direct via e-mail toegestuurd.
Als je je boeking annuleert, worden er vaak kosten in rekening gebracht om de kosten te dekken die wij hebben gemaakt ter voorbereiding van je verblijf. Hoe dichter je op jouw aankomstdatum annuleert hoe hoger de kosten.
De annuleringskosten zijn inclusief 100% van de reserveringskosten en de kosten van jouw annuleringsrecht (1% van de totale huurprijs) plus x% van de huurprijs afhankelijk van de dag van annulering ten opzichte van jouw aankomstdatum.
Annuleringskosten = 100% van (boekingskosten + kosten annuleringsrecht + kosten annuleringsverzekering) + (totale huurprijs betaald door de klant + schadeverzekering – kosten annuleringsrecht + korting)*(x%) .
Bijv.: Het totaal betaalde bedrag is 346,00 euro bestaande uit de huurprijs (311,00 euro), schadeverzekering (10,00 euro), calamiteiten (5,00 euro) en boekingskosten (20,00 euro). Ervan uitgaande dat de annuleringsdatum de 43e dag voor aanvang van de aankomstdatum is, zijn de annuleringskosten:
Uitkomst :
Totaal betaalde huurprijs = 311,00 euro, boekingskosten = 20,00 euro en schadeverzekering = 10,00 euro
Kosten annuleringsrecht = 1% van de totale huurprijs = 3,00 euro
Totale annuleringskosten = 100% van ( 20 + 3) + ( 311+10-3+0)*10% = 23 + 31,8 = 54,80 euro
Houd rekening met het volgende:
Annuleringsrecht kosten geven je niet het recht op kosteloos annuleren.
Boekingskosten en annuleringsrecht kosten zijn niet van toepassing wanneer je boekt via gratis annuleringscampagnes
Raadpleeg voor meer informatie de annuleringsvoorwaarden op de accommodatiepagina of de boekingsvoucher op het moment van boeken.
Als je een annuleringsverzekering bij ons hebt en de boeking wordt geannuleerd om een reden die onder de verzekering valt, berekenen wij de restitutie over de reissom. Indien van toepassing op jouw boeking, krijg je ook de kosten van jouw reisverzekering vergoed. Reserveringskosten en de premie voor de annuleringsverzekering kunnen niet worden terugbetaald.
Als je een vakantiehuis hebt geboekt via een website van een van onze partners, zijn mogelijk de annuleringsvoorwaarden van deze partner van toepassing. Als dit het geval is, wordt dit bij jouw boeking vermeld.
Wij verwerken annuleringen tijdens werkdagen. Als een annulering ons bereikt na het einde van een werkdag, verwerken we de annulering de volgende werkdag. De eerstvolgende werkdag bepaalt de annuleringskosten. (Algemene Voorwaarden van Belvilla by OYO)
Verzekering
Om onvoorziene kosten te voorkomen is het altijd verstandig een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Je kan bij ons een Reisverzekering Optimaal afsluiten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Bagage, medische kosten en rechtsbijstand zijn bijvoorbeeld standaard meeverzekerd.
Daarnaast heb je de keuze uit twee annuleringsverzekeringen die de annuleringskosten vergoeden indien je door omstandigheden genoodzaakt bent de vakantie te annuleren of voortijdig te beëindigen.
Meer details, de algemene voorwaarden en het premieoverzicht vind je onder Verzekeringen.
Indien er nog geen annuleringsreden bekend is, is het mogelijk om binnen zeven dagen na boeking alsnog een annuleringsverzekering af te sluiten. Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice. Een reisverzekering kan tot de dag van vertrek alsnog worden afgesloten. Voor boekingen met een aankomstdatum vóór 1 februari 2022 is het niet mogelijk om een verzekering af te sluiten als je al geboekt hebt.
Voucher
Je kan vanaf 12 maanden na de uitgiftedatum van de voucher het saldo van je Corona voucher terugvragen. Contante terugbetaling is niet mogelijk voor eventuele extra kortingen of opwaarderingen van Belvilla. Houd er rekening mee dat elke opwaardering pas kan worden gebruik nadat het originele voucherbedrag is gebruikt.
Je kunt het saldo van je voucher bekijken in "Mijn Belvilla" met het vouchernummer
Cadeaukaart
Je kunt een Belvilla-cadeaubon kopen vanaf € 1,- en tot met € 10.000,-.
Je kunt een Belvilla-cadeaubon kopen via onze website. Kies de gewenste waarde van de cadeaubon, vul enkele basisgegevens in en betaal via een van de beschikbare betalingsopties. De cadeaubon wordt naar je e-mailadres verstuurd.
Als je de e-mail niet hebt ontvangen, kun je de volgende stappen volgen. Controleer na iedere stap of je de e-mail inmiddels hebt ontvangen:
· Controleer de spam / ongewenste e-mail map, het kan gebeuren dat een e-mail in deze map terecht komt.
· Klik op de optie ‘opnieuw verzenden’ op de webpagina. Deze optie is zichtbaar zodra je een cadeaubon hebt gekocht. De e-mail zal nogmaals worden verzonden.
· Als geen van de bovenstaande opties resultaat heeft, kun je ons klantenserviceteam bellen.
Je kunt de Belvilla-cadeaubon gebruiken op alle Belvilla-websites (met uitzondering van belvilla.co.uk) om vakantiehuizen van Belvilla, die worden aangeboden in euro’s, te boeken
Het is belangrijk dat je je unieke cadeaubonnummer met niemand deelt. Het gaat per slot om jouw geld. Daarom wordt er voor je gemak een referentienummer gecreëerd. Tijdens een gesprek met onze klantenservice medewerkers zullen wij je nooit om het cadeaubonnummer vragen. Het referentienummer is alles wat we nodig hebben om je vraag te beantwoorden.
Nee, je kunt alleen betalen met het cadeaubonnummer dat in de e-mail staat.
Zodra je een cadeaubon hebt gekocht, kun je deze direct gebruiken.
Ja, een cadeaubon kan meerdere keren worden gebruikt totdat het saldo op de cadeaubon op is.
Nee, je kunt niet meer geld toevoegen aan een bestaande cadeaubon.
Een cadeaubon is 5 jaar geldig.
Het resterende bedrag op de cadeaubon vervalt wanneer de geldigheid van de bon verloopt. Zorg er daarom voor dat je het hele bedrag gebruikt voordat de geldigheidstermijn afloopt.
Eenmaal aangeschafte cadeaubonnen kunnen niet worden geannuleerd of geretourneerd.
Cadeaubonnen worden rechtstreeks en veilig naar je e-mailadres verzonden. Belvilla is niet aansprakelijk voor misbruik van je cadeaubon. Je kunt ons bellen om de cadeaubon te blokkeren en onze klantenservice te vragen een nieuwe cadeaubon met daarop het resterende bedrag te versturen. De nieuwe cadeaubon wordt naar hetzelfde e-mailadres verzonden.
Bezoek de Belvilla cadeaubon-pagina en kies de optie "cadeau voor een vriend". Voer de naam van je vriend in samen met je gegevens en ga verder naar betalen. Na aankoop ontvang je de cadeaubon op je e-mailadres met daarbij een pdf-bestand dat je kunt delen met je vriend. Het bestand bevat geen details over het bedrag dat je hebt betaald.
Je kunt het saldo van je cadeaubon bekijken in "Mijn Belvilla" met het cadeaubonnummer
Kortingscodes
Een aantal van onze vakantieparken biedt een 50+ korting. Indien van toepassing, kan je deze korting terugvinden in de huisomschrijving.
Op de boekingspagina vind je boven het kostenoverzicht de mogelijkheid om een kortingscode aan de boeking toe te voegen. De kortingscode zal dan direct verrekend worden.
Heb je al geboekt en vergeten de kortingscode toe te voegen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via e-mail of via de chat.
De kortingsbon is geldig op alle boekingen tussen 31 maart 2023.
De kortingsbon is van toepassing op alle accommodaties met uitzondering van vakantieparken.
Deze aanbieding is van toepassing op verblijven tot 31 maart 2023.
Deze coupon is 20% korting tot Є200;- voor een minimale transactie van Є1500;-.
Er kan per boeking slechts 1 kortingscode worden gebruikt.
De code is niet inwisselbaar tegen contant geld.
Belvilla behoudt zich het recht voor de aanbieding op elk moment te verwijderen.
Belvilla heeft twee verschillende campagnes met flexibele annuleringsvoorwaarden: je kunt tot 43 dagen voor aankomst gratis annuleren voor een vakantieverblijf tot 31 december 2023. Sommige vakantiehuizen hebben flexibelere voorwaarden en bieden gratis annuleren tot 21 dagen voor aankomst, dit aanbod is echter alleen geldig op geselecteerde vakantiehuizen tot 31 december 2023.
- Deze aanbiedingen zijn geldig voor boekingen gemaakt óp of vóór 30 Juni 2023
- Het volledig betaalde bedrag wordt via de oorspronkelijke betaalmethode terugbetaald.
- Deze aanbiedingen zijn alleen van toepassing op geselecteerde huizen en verblijfsdata. Controleer de voorwaarden voordat je de boeking maakt.
- Deze aanbiedingen zijn niet van toepassing op vakantieparken.
De kortingscode voor de last minute actie is ELECTRIC20
De kortingscode is van toepassing op boekingen geplaatst vóór het einde van 30 april 2023.
De kortingscode is van toepassing op alle vakantiewoningen, met uitzondering van vakantieparken.
De kortingscode is van toepassing op verblijven tot 15 mei 2023.
Dit betreft een korting van 20%, maximaal €150;-
Per boeking kan er 1 kortingscode worden gebruikt
De kortingscode kan niet worden ingeruild voor cash
Belvilla behoudt het recht om op ieder gewenst moment de actie stop te zetten
De coupon is geldig op alle boekingen geplaatst tot 30 juni 2023.
De coupon is van toepassing op alle accommodaties behalve vakantieparken.
De coupon is geldig voor alle verblijven tot 19 december 2023.
Dit is een kortingsbon van 10% voor maximaal Є150;-.
Per boeking kan slechts 1 couponcode worden gebruikt.
De code is niet inwisselbaar voor contant geld.
Belvilla behoudt zich het recht voor om het aanbod op elk moment te verwijderen.
Deze coupon is alleen geldig in Kroatië.
De coupon is geldig op alle boekingen geplaatst tot 30 juni 2023.
De coupon is van toepassing op alle accommodaties behalve vakantieparken.
De coupon is geldig voor een verblijf van 15 mei 2023 tot 14 juli 2023.
Dit is een kortingsbon van 20% voor maximaal Є100;-.
Per boeking kan slechts 1 couponcode worden gebruikt.
De code is niet inwisselbaar voor contant geld.
Belvilla behoudt zich het recht voor om het aanbod op elk moment te verwijderen.
Deze coupon is alleen geldig op geselecteerde accommodaties.
De coupon voor de campagne is NEWS22
Dit is een kortingsbon van 22% voor maximaal Є 150.
De coupon is geldig op alle boekingen geplaatst tot 31 december 2022.
De coupon is geldig voor alle verblijven tot 31 december 2023.
Deze coupon is niet geldig in Kroatië
Deze coupon is niet geldig op vakantieparken
Deze kortingsbon is niet zichtbaar in de vervolgkeuzelijst voor kortingsbonnen (ON-95)
Met de app krijgt u een korting van 22% op uw boeking, tot een maximum van 100€.
Deze korting geldt voor verblijven in 2023, met uitzondering van de maanden juli en augustus.
Let op: de korting is niet van toepassing op boekingen in vakantieparken.
Wees er snel bij, want deze aanbieding kan op elk moment worden ingetrokken.
Coronavirus update
VEILIG REIZEN MET ONS AAN JE ZIJDE
Door de wereldwijde Covid-19 pandemie zijn er nog steeds wijzigingen in de regelgeving voor internationaal reizen van kracht. We begrijpen heel goed dat je vragen hebt over je geboekte vakantiehuis. Uiteraard helpen wij je graag en zorgen we voor duidelijkheid.
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, bieden wij je verschillende mogelijkheden om je boeking zelf te wijzigen of te annuleren. Klik hier om te zien of dit voor jou een oplossing biedt. Zo hoef je niet te wachten op onze collega's van de klantenservice.
Daarnaast hebben we de meest gestelde vragen over Covid-19 en boekingen hieronder op een rijtje gezet. We hopen dat dit je meer duidelijkheid zal geven. Mocht je nog (aanvullende) vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice.
We raden je aan op de hoogte te blijven van de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en deze na te volgen.
Raadpleeg voor recente reisinformatie van de Europese Unie deze website of de reisadviezen en beperkingen van lokale autoriteiten.
Als je op of voor 11 maart 2020 bij ons hebt geboekt:
Als je vanwege COVID-19-beperkingen niet mag reizen, kun je je reis kosteloos annuleren. Houd er rekening mee dat quarantaine na een verblijf en/of een verplichte Corona-test geen gratis annulering rechtvaardigen.
Als je op of na 12 maart 2020 bij ons hebt geboekt:
Kosteloos annuleren is in principe niet mogelijk.
1. Wat als je een voucher hebt?
Je kunt deze voucher gebruiken om bij ons een boeking te maken of ons vragen om je geld terug te betalen. Geef je IBAN-gegevens op via je persoonlijke Mijn Belvilla-pagina. en vraag een terugbetaling aan via de volgende link: https://www.belvilla.nl/contact
2. Ik heb voor 1 februari 2021 bij jullie geboekt en op dat moment viel deze boeking nog onder de SGR. Hoe wordt mijn boeking beïnvloed door de beslissing van Belvilla om de SGR te verlaten?
Voor jou is er niets veranderd. Je boeking valt nog steeds onder de SGR. Voor meer informatie over de SGR-garantie verwijzen wij je naar www.sgr.nl.
3. Wat als ik mijn boeking wil annuleren?
In principe gelden de normale annuleringsvoorwaarden en betalen wij terug waar je recht op hebt.
4. Wat moet ik doen als ik op vakantie ben en de situatie verandert, bijv. een lockdown?
Als je in een gebied verblijft waar het reisadvies verandert (bijv. lockdown), neem dan contact met ons op via het 24/7 SOS nummer (dit nummer staat vermeld op je reisvoucher) en de lokale kantoren. Volg ondertussen het advies van de bevoegde autoriteiten op.
5. Ik heb een toekomstige boeking gemaakt bij Belvilla, maar ik ben bang dat ik niet zal kunnen reizen wegens Covid. Wat moet ik doen?
Wij adviseren je op de hoogte te blijven van de maatregelen en reisadviezen van je eigen overheid en de lokale autoriteiten. Voor actuele reisinformatie van de Europese Unie kun je deze website raadplegen of raadpleeg de beperkingen en reisadviezen van de bevoegde autoriteiten.
Vergeet niet om je boeking op tijd te betalen, anders wordt je boeking automatisch geannuleerd en worden er annuleringskosten in rekening gebracht. Uiteraard kun je altijd de flexibele annuleringsvoorwaarden raadplegen die mogelijk op je boeking van toepassing zijn. Deze kun je vinden in je Mijn Belvilla (log in met je boekingsnummer).
Belvilla Geld
Belvilla Geld is een kortingssysteem waarbij je geld verdient dat kan worden gebruikt als korting op je boeking op Belvilla websites.
Je kunt Belvilla Geld verdienen als je je voor de eerste keer aanmeldt bij Belvilla of na een verblijf in een Belvilla vakantiehuis. Daarnaast heb je de mogelijkheid om Belvilla Geld te winnen door deel te nemen aan bepaalde marketingcampagnes.
Om gebruik te kunnen maken van Belvilla Geld heb je een Belvilla-account nodig.
Door in te loggen op je Belvilla-account kan je het saldo van je Belvilla Geld bekijken.
De transacties van € 50,- en € 30,- vervallen ieder op een andere datum. Elke storting van Belvilla Geld heeft een geldigheidsduur van minimaal 1 dag. De werkelijke vervaldatum kan je vinden in de e-mail die naar je is verzonden met de stortingsinformatie of door in te loggen op je Belvilla-account.
Je kunt Belvilla Geld op de websites van Belvilla gebruiken voordat je een reservering maakt. Let op: dit is geen echt geld, het wordt gebruikt als een kortingssysteem.
Het bedrag dat als korting kan worden gebruikt, verschilt per accommodatie en per gebruiker. Er zijn maar weinig accommodaties waar het is toegestaan al je Belvilla Geld voor de boeking te gebruiken.
Sorry, we kunnen je geen contant geld geven voor je Belvilla Geld. Belvilla Geld is op geen enkele wijze inwisselbaar voor contant geld.
Deze situatie doet zich voor als je al een Belvilla-account bij ons hebt. Wanneer je inlogt op je bestaande account, is het weergegeven saldo dat van je bestaande Belvilla-account.
Je kunt Belvilla Geld niet inwisselen voor contant geld of overboeken naar je bankrekening of naar een andere gebruikersaccount van Belvilla. Je kunt het alleen gebruiken om korting te krijgen op je boeking via de website van Belvilla.
Nee, je kunt geen Belvilla Geld toepassen nadat je hebt gereserveerd.
Verwijs en verdien
Je verwijzingscode is het laatste deel van je verwijzings-URL. Bijvoorbeeld: De verwijzings-URL is belvilla.com/kantam76. De verwijzingscode is 'kantam76'
Zodra je vrienden zich aanmelden via jouw verwijzingslink of jouw verwijzingscode ontvangen ze € 100,- in hun Belvilla Portefeuille. Dit tegoed kunnen ze gebruiken bij het maken van een boeking.
Om het tegoed in je Belvilla Portefeuille te kunnen ontvangen, moet je je aanmelden via de door je vriend gedeelde verwijzingslink, of door de verwijzingscode van je vriend in te voeren tijdens het aanmelden. Voor het achterhalen van de verwijzingcode, zie ''Hoe weet ik wat mijn verwijzingscode is?'' hierboven.
Je ontvangt het tegoed zodra je vriend de aanmelding heeft voltooid.
Als jij een Belvilla aanbeveelt bij een vriend, heeft hij/zij recht op een gratis verblijf bij Belvilla ter waarde van € 100,-.
Voucher Conversion
De voucher kan worden gebruikt vanaf de uitgiftedatum van de voucher. Er kan geboekt worden tot 3 jaar na uitgifte van de Corona Voucher. Dit betekent dat de vervaldatum van de Omgezette Belvilla Voucher gelijk is aan de vervaldatum van de originele Corona Voucher.
Met de voucher kan je een vakantiehuis boeken dat beschikbaar is op de website van Belvilla.
Ja, je kan vanaf 12 maanden na de uitgiftedatum van de voucher het saldo van je Corona voucher terugvragen. Contante terugbetaling is niet mogelijk voor eventuele extra kortingen of opwaarderingen van Belvilla. Houd er rekening mee dat elke opwaardering pas kan worden gebruik nadat het originele voucherbedrag is gebruikt.
Je kan contact opnemen met de klantenservice om een contante terugbetaling aan te vragen. Klik hier om een verzoek in te dienen https://www.belvilla.com/service
Het saldo kan worden gecontroleerd in het gedeelte Mijn account op de website van Belvilla.
Met je voucher kan je een vakantiehuis boeken dat beschikbaar is op de website van Belvilla.
Je kan een kortingscode invullen voordat je op de knop ‘Boeking bevestigen’ klikt door de kortingscode toe te voegen in het veld ‘Heb je een promotiecode’. De vouchercode kan worden gebruikt als betaalmethode nadat je op de knop ‘Boeking bevestigen’ hebt geklikt.
Zorg goed voor je voucher want we kunnen geen verantwoordelijkheid nemen als deze verloren, gestolen of beschadigd raakt.
Je krijgt alleen het oorspronkelijk betaalde bedrag terug, minus eventuele verschuldigde annuleringskosten. Je hebt geen recht op de opwaardering of extra kortingsbedragen die door Belvilla zijn verstrekt.
Het saldo op de voucher levert geen rente op.
Nee, je nieuwe Belvilla voucher valt niet onder de SGR garantie
We zijn bezig met het afhandelen van alle terugbetalingsverzoeken. Op het moment dat we je verzoek in behandeling nemen ontvang je een melding met het moment waarop je de terugbetaling op je rekening kunt verwachten. Dankjewel voor je geduld.
Algemene Voorwaarden Belvilla Tegoedbon
1. Wanneer kan ik mijn voucher gebruiken?
De voucher kan worden gebruikt vanaf de uitgiftedatum van de voucher. Er kan geboekt worden tot 3 jaar na uitgifte van de Corona Voucher. Dit betekent dat de vervaldatum van de Omgezette Belvilla Voucher gelijk is aan de vervaldatum van de originele Corona Voucher.
2. Welke boekingen kan ik maken?
Met de voucher kan je een vakantiehuis boeken dat beschikbaar is op de website van Belvilla.
3. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Ja, je kan vanaf 12 maanden na de uitgiftedatum van de voucher het saldo van je Corona voucher terugvragen. Contante terugbetaling is niet mogelijk voor eventuele extra kortingen of opwaarderingen van Belvilla. Houd er rekening mee dat elke opwaardering pas kan worden gebruik nadat het originele voucherbedrag is gebruikt.
4. Hoe kan ik een terugbetaling aanvragen?
Je kan contact opnemen met de klantenservice om een contante terugbetaling aan te vragen. Klik hier om een verzoek in te dienen https://www.belvilla.com/service
5. Hoe lang is mijn voucher geldig?
Je voucher is 3 jaar geldig vanaf de uitgiftedatum van de Corona Voucher.
6. Wat gebeurt er na de vervaldatum van de voucher?
Belvilla betaalt je het saldo terug min een eventueel opwaarderingsbedrag.
7. Hoe controleer ik het saldo op mijn voucher?
Het saldo kan worden gecontroleerd in het gedeelte Mijn account op de website van Belvilla.
8. Waar kan ik mijn voucher gebruiken?
Met je voucher kan je een vakantiehuis boeken dat beschikbaar is op de website van Belvilla.
9. Hoe gebruik ik de vouchercode en de extra kortingscode?
Je kan een kortingscode gebruiken voordat je op de knop ‘Boeking bevestigen’ klikt door de kortingscode in te vullen in het veld ‘Heb je een promotiecode’. De vouchercode kan worden gebruikt als betaalmethode nadat je op de knop ‘Boeking bevestigen’ hebt geklikt.
10. Wat moet ik doen als mijn voucher is verloren, gestolen of beschadigd?
Zorg goed voor je voucher want we kunnen geen verantwoordelijkheid nemen als deze verloren, gestolen of beschadigd raakt.
11. Wat gebeurt er als ik mijn nieuwe boeking annuleer?
Je krijgt alleen het oorspronkelijk betaalde bedrag terug, minus eventuele verschuldigde annuleringskosten. Je hebt geen recht op de opwaardering of extra kortingsbedragen die door Belvilla zijn verstrekt.
12. Valuta van de voucher
De voucher is in de valuta van de geannuleerde boeking. Je kan de voucher gebruiken om vakantiehuizen te boeken in dezelfde valuta als de voucher.
13. Rente
Het saldo op de voucher levert geen rente op.
14. Wordt de nieuwe Omgezette Belvilla Voucher gedekt door SGR?
Nee, de nieuwe Omgezette Belvilla Voucher wordt niet gedekt door SGR.
Cashback
Cashback is alleen van toepassing op huizen zonder beoordeling, d.w.z. huizen zonder beoordelingsscore. Als je de eerste gast bent die in dit huis blijft (en de eerste die zijn/haar ervaring deelt), krijg je een cashback volgens vooraf vastgelegde regels, d.w.z. wanneer je succesvol je verblijfservaring met ons deelt, vanaf het account waarmee je de betaling hebt gedaan.
Nadat je je verblijf bij ons hebt beoordeeld wordt het cashback-bedrag binnen 28 dagen op de rekening van de persoon die een Belvilla-account bij ons heeft, bijgeschreven.
Nee, cashback is alleen van toepassing op huizen zonder eerdere beoordeling
Cashback is daadwerkelijk geld dat wordt teruggestort via je oorspronkelijke betaalmethode. Een kortingscode kan je gebruiken voor toekomstige boekingen die je via Belvilla maakt.
Je ontvangt de cashback in de vorm van een terugbetaling via de betaalmethode waarmee je de boeking hebt betaald.
Gemiddelde beoordeling
1. Wat is een gemiddelde beoordeling?
In 2021 hebben we de gemiddelde beoordeling geïntroduceerd voor vakantiehuizen op onze website die geen eigen klantbeoordeling hebben. Op deze manier willen we gasten een indicatie geven van de mogelijke klantbeoordeling zodat ze niet een fantastisch vakantiehuis mislopen enkel omdat het nog geen beoordeling heeft.
2. Hoe wordt deze beoordeling berekend?
De gemiddelde beoordeling van Belvilla huizen wordt berekend op basis van de gemiddelde beoordeling die andere vakantiehuizen in de regio daadwerkelijk van gasten hebben gekregen.
3. Hoe verhoudt de gemiddelde beoordeling zich tot de daadwerkelijke klantbeoordeling?
De gemiddelde beoordeling van huizen in een bepaalde regio geeft de gemiddelde kwaliteit weer van nieuwe Belvilla huizen die hetzelfde proces doorlopen, waarbij wordt gekeken naar de kwaliteit van de infrastructuur en het vermogen om inkomsten te genereren. De huizen worden aangemeld door dezelfde mensen en hebben dezelfde eigenaar- en klantenserviceteams voor vragen en hulp bij mogelijke problemen. Daarnaast zijn bijvoorbeeld ook de mogelijkheden om boekingen te wijzigen en het restitutiebeleid gelijk.
4. Op welke accommodaties is dit systeem van toepassing?
De gemiddelde beoordeling wordt weergegeven bij huizen die geen eigen klantbeoordeling hebben. Zodra een huis een klantbeoordeling ontvangt wordt deze beoordeling aan potentiële gasten op de website getoond.
5. Vervangt dit systeem de huidige klantbeoordelingen?
Nee, dit systeem dient om potentiële gasten te helpen het perfecte vakantiehuis te vinden zonder vakantiehuizen te missen enkel omdat deze nog geen beoordeling hebben.
6. Hoe vaak worden deze beoordelingen bijgewerkt?
Deze beoordelingen worden voortdurend bijgewerkt maar niet onmiddellijk.
Een vakantiehuis huren bij Belvilla is je garantie voor een geweldige vakantie. Van een chalet in de bergen tot een villa aan zee... kies uit meer dan 40.000 zorgvuldig geselecteerde vakantiehuizen in binnen- en buitenland.
© Belvilla 1980 - 2024 'Belvilla' en het Belvilla-logo zijn geregistreerde merken
© Belvilla 1980 - 2024 'Belvilla' en het Belvilla-logo zijn geregistreerde merken