Antwoorden op veelgestelde vragen

Antwoorden op veelgestelde vragen

Algemeen

Belvilla, thuis in vakantiehuizen sinds 1980, is een internationale touroperator die een breed assortiment karakteristieke, hoogwaardige vakantiehuizen in Europa aanbiedt. Van kastelen tot landhuizen, van boerderijen tot windmolens en van villa's tot chalets.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Je kunt de algemene voorwaarden, ofwel huurvoorwaarden, vinden op de klantenservicepagina.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Je vindt deze informatie onder Contact. Wanneer je contact op wil nemen via het e-mailformulier, geef dan het onderwerp van je bericht zo specifiek mogelijk aan. Dan kunnen wij jou zo goed mogelijk van dienst zijn!

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Heb je een klacht over de dienstverlening van Belvilla of over je verblijf? Je kunt de klacht kenbaar maken via de contactpagina, door als onderwerp van je bericht te kiezen voor ‘iets anders’ en vervolgens ‘ik heb een klacht’ te selecteren. Klachten na verblijf worden binnen 5 werkdagen in behandeling genomen. Neem bij een klacht tijdens je verblijf telefonisch contact op met Belvilla. Het telefoonnummer staat op je verblijfsticket. Onze volledige klachtenprocedure lees je terug in de huurvoorwaarden, onderaan de klantenservicepagina.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Belvilla, een van de toonaangevende verhuurders van vakantiehuizen in Europa en heeft meer dan 40.000 vakantiehuizen. Belvilla is al meer dan 40 jaar actief en stelt vakantiegangers in staat om hun gewenste vakantiehuizen wereldwijd te boeken voor een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Belvilla AG, gevestigd in Zürich, Zwitserland, is de contractpartij van gasten.

Belvilla Services B.V, gevestigd in Eindhoven, Nederland, is een dienstverlener van Belvilla AG.

 

Heeft dit antwoord jou geholpen?

VEILIG REIZEN MET ONS AAN JE ZIJDE

Door de wereldwijde Covid-19 pandemie zijn er nog steeds wijzigingen in de regelgeving voor internationaal reizen van kracht. We begrijpen heel goed dat je vragen hebt over je geboekte vakantiehuis. Uiteraard helpen wij je graag en zorgen we voor duidelijkheid.

 

Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, bieden wij je verschillende mogelijkheden om je boeking zelf te wijzigen of te annuleren. Klik hier om te zien of dit voor jou een oplossing biedt. Zo hoef je niet te wachten op onze collega's van de klantenservice.

 

Daarnaast hebben we de meest gestelde vragen over Covid-19 en boekingen hieronder op een rijtje gezet. We hopen dat dit je meer duidelijkheid zal geven. Mocht je nog (aanvullende) vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

We raden je aan op de hoogte te blijven van de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en deze na te volgen.

 

Raadpleeg voor recente reisinformatie van de Europese Unie deze website of de reisadviezen en beperkingen van lokale autoriteiten.

 

Als je op of voor 11 maart 2020 bij ons hebt geboekt:

Als je vanwege COVID-19-beperkingen niet mag reizen, kun je je reis kosteloos annuleren. Houd er rekening mee dat quarantaine na een verblijf en/of een verplichte Corona-test geen gratis annulering rechtvaardigen.

 

Als je op of na 12 maart 2020 bij ons hebt geboekt:

Kosteloos annuleren is in principe niet mogelijk.

 

1. Wat als je een voucher hebt?

Je kunt deze voucher gebruiken om bij ons een boeking te maken of ons vragen om je geld terug te betalen. Geef je IBAN-gegevens op via je persoonlijke Mijn Belvilla-pagina.  en vraag een terugbetaling aan via de volgende link: https://www.belvilla.nl/contact 

 

2. Ik heb voor 1 februari 2021 bij jullie geboekt en op dat moment viel deze boeking nog onder de SGR. Hoe wordt mijn boeking beïnvloed door de beslissing van Belvilla om de SGR te verlaten?

Voor jou is er niets veranderd. Je boeking valt nog steeds onder de SGR. Voor meer informatie over de SGR-garantie verwijzen wij je naar www.sgr.nl.

 

3. Wat als ik mijn boeking wil annuleren?

In principe gelden de normale annuleringsvoorwaarden en betalen wij terug waar je recht op hebt.

 

4. Wat moet ik doen als ik op vakantie ben en de situatie verandert, bijv. een lockdown?

Als je in een gebied verblijft waar het reisadvies verandert (bijv. lockdown), neem dan contact met ons op via het 24/7 SOS nummer (dit nummer staat vermeld op je reisvoucher) en de lokale kantoren. Volg ondertussen het advies van de bevoegde autoriteiten op.

 

5. Ik heb een toekomstige boeking gemaakt bij Belvilla, maar ik ben bang dat ik niet zal kunnen reizen wegens Covid. Wat moet ik doen?

Wij adviseren je op de hoogte te blijven van de maatregelen en reisadviezen van je eigen overheid en de lokale autoriteiten. Voor actuele reisinformatie van de Europese Unie kun je deze website raadplegen of raadpleeg de beperkingen en reisadviezen van de bevoegde autoriteiten.

Vergeet niet om je boeking op tijd te betalen, anders wordt je boeking automatisch geannuleerd en worden er annuleringskosten in rekening gebracht. Uiteraard kun je altijd de flexibele annuleringsvoorwaarden raadplegen die mogelijk op je boeking van toepassing zijn. Deze kun je vinden in je Mijn Belvilla (log in met je boekingsnummer).

 
Heeft dit antwoord jou geholpen?

Belvilla is sinds 2019 onderdeeldeel van OYO. OYO werd in 2013 opgericht en is een full-stack, door technologie gedreven hospitality merk dat actief is in 35 landen en een uitstekende ervaring biedt aan zowel klanten als huiseigenaren.

Dit nieuwe logo weerspiegelt het bedrijf, een merk met meer dan 40 jaar geschiedenis in Europa en één van de wereldwijde marktleiders in de branche, gedreven door technologie en gericht op klanten en huiseigenaren.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

OYO werd opgericht in 2013 en is sindsdien uitgegroeid tot een op technologie gericht bedrijf dat actief is in diverse regio’s, waarbij onze klanten en huiseigenaren centraal staan ​​in alles wat we doen. Deze snelle groei wordt ondersteund door een sterke missie; ondernemers en kleine en middelgrote bedrijven die hotels en huizen bezitten of beheren (onze huiseigenaren) sterker maken door middel van full-stack technologische producten en diensten gericht op het verhogen van hun inkomsten. Daarnaast willen we hun werkzaamheden vergemakkelijken en een ​​wereldwijd netwerk van klanten de mogelijkheid geven om betaalbare en vertrouwde accommodaties te boeken via een naadloze digitale ervaring op het platform van OYO.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

OYO heeft een uitgebreid technologie- en productpakket bestaande uit 40 geïntegreerde oplossingen en aanbiedingen die een sterke waardepropositie creëren voor zowel klanten als huiseigenaren. OYO’s boekingsproces van 3 klikken, het flexibele annuleringsbeleid en de naadloze betalingen en facturering hebben wereldwijd geleid tot een uitstekende klantervaring. De komende 12 maanden komt de OYO-ervaring naar Europa en naar de klanten en huiseigenaren van Belvilla. Zo bieden we al onze klanten en huiseigenaren dezelfde uitstekende ervaring.

Heeft dit antwoord jou geholpen?
Niet gevonden wat je zocht?
Neem contact met ons op