Vanaf vandaag is de nieuwe Belvilla-commercial op tv. Je ziet een gezin arriveren op hun vakantieadres en de voice-over zegt: “Dit ben ik. Geen vakantiehuisje, maar een Belvilla! En deze mensen ga ik schandalig verwennen”. Terwijl de vier gezinsleden de villa verkennen, vertelt de woning verder hoe hij vakantieplezier biedt en rondt ten slotte de commercial af met onze nieuwe claim ‘Je wordt niet zomaar een Belvilla’. Kijk je mee in ‘the making of’?
Het concept van de tv-reclame
Voordat zo’n commercial op tv verschijnt, gaat er een heel proces aan vooraf, natuurlijk startend met het concept. Daarvoor zijn we dit jaar in zee gegaan met ons nieuwe reclamebureau Woedend! Het idee achter deze Belvilla-commercial is dat we vanuit een vakantiehuis laten zien, hoe graag we onze gasten verwennen. Het huis heeft dus een karakter, een bijzonder verhaal en vertegenwoordigt daarmee Belvilla en onze uitstekende service. We tonen hoe fijn het is om de verwachtingen van vakantiegangers in te lossen. En hoe dankbaar het is om keer op keer gasten te verwelkomen, die na een onvergetelijke vakantie weer vertrekken vol mooie herinneringen. Met de 100%-Belvilla-garantie en onze zekerheden bieden wij je een unieke vakantie. Kortom, je wordt niet zomaar een Belvilla.
Het gezin, het vakantiehuis en de opnames
Nadat we het concept hebben vastgesteld, begint de zoektocht naar het ideale vakantiegezin en de opnamelocatie. De twee dochters van het gezin in onze commercial zijn in het echte leven ook zusjes, maar de ouders zijn alleen in de tv-spot hun vader en moeder. De commercial is opgenomen bij een mediterrane villa in Zuid-Frankrijk met stijlvolle inrichting, eigen zwembad, tennisbaan en buitenkeuken. Het is zo’n heerlijk Frans vakantiehuis in de prachtige omgeving van de Côte d’Azur.
Volgende stap zijn de opnames zelf. Een hele groep van camera- en geluidsmensen, een visagist, regisseur en natuurlijk het acteursgezin vertrekt naar de villa. Dat zijn altijd zeer intensieve dagen, waarin alles samen moet vallen. Veel kun je op voorhand sturen, maar het weer blijft natuurlijk een onzekere factor. Ook dat kwam gelukkig goed.
Lancering van de nieuwe campagne en commercial
Nadat alle beelden zijn geschoten, start de montage, komt de voice-over erbij en volgen nog diverse bespreekmomenten om wat bij te schaven. Het uiteindelijke resultaat zie je de komende tijd veelvuldig voorbijkomen op NPO1, 2 en 3 plus de commerciële zenders RTL4, 5, 7 en 8, Discovery Channel en 24Kitchen. De start van de commercial vormt tevens de aftrap van onze nieuwe campagne, waarin wij in al onze communicatie onze claim bewijzen waarom een vakantiehuis niet zomaar een Belvilla wordt.