Vanaf vrijdag 11 juli is ‘Google Lively’ online op de Nederlandstalige websites van Euro Relais. Slechts twee dagen na de introductie van Google op 9 juli heeft de vakantiehuisaanbieder de functionaliteit al in gebruik genomen als uitbreiding van de klantenservice. Google Lively is een 3D-omgeving waarin mensen live met elkaar kunnen chatten. Lively-gebruikers hebben een avatar en een virtuele kamer die zij vervolgens kunnen integreren op een blog, website of sociaal netwerk zoals Facebook, LinkedIn of Hyves. Iedereen met een Google-account (bijv. Gmail) kan een avatar maken die gebruikt kan worden in iedere Lively kamer. De omgevingen kunnen ingericht worden naar eigen smaak, bijvoorbeeld met breedbeeld TV’s waarop Youtube filmpjes spelen. Vervolgens kan men vrienden uitnodigen, met ze chatten en bijvoorbeeld video’s laten zien.
Uitbreiding klantenservice: chatten met sales-avator
Om haar klanten nog beter van dienst te kunnen zijn is Euro Relais zeer geïnteresseerd in de mogelijkheden die Google Lively biedt. “We willen daarom direct de mogelijkheden aftasten en zien of 3D-chat een aanvulling kan zijn op onze bestaande service. Het concept past bovendien goed bij de vooruitstrevende wijze waarop Euro Relais zich op internet manifesteert. Dit is de reden waarom we gelijk instappen. Google Lively is een nieuwe toepassing en bevindt zich nog in de eerste fase van de ontwikkeling. De functionaliteit wordt in de komende tijd verder geperfectioneerd.” Aldus Hedwig Wassing, algemeen directeur van Euro Relais.
De 3D-vakantieomgeving van Euro Relais
Euro Relais heeft een 3D-vakantieomgeving gecreëerd op een tropisch eiland waar twee luie stoelen uitnodigen tot een informeel gesprek. Google Lively-gebruikers kunnen hier vragen stellen over alle vakantiehuizen en chatten met Jenny Jansma, sales-avatar van Euro Relais. Hoe dit (in detail) te werk gaat is te lezen en te ontdekken via www.eurorelais.nl.
Voor meer informatie over Google Lively: www.lively.com
Nederland / Nederlands