WUA-award na consumentenonderzoek
De website van Belvilla is door consumenten uitgeroepen tot de beste reiswebsite van Nederland. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van onderzoeksbureau WUA! Als nieuwkomer in de travellijst van 2013 heeft Belvilla direct de koppositie ingenomen, gevolgd door de websites van KLM en Hotelspecials. Consumenten gaven aan dat ze de website van Belvilla zeer duidelijk en overzichtelijk vinden en waarderen de grote keuze in vakantiehuizen.
De topwebsites van Nederland
De lijst van beste reiswebsites heeft onderzoeksbureau WUA! gefilterd uit het overkoepelende onderzoek naar de Top 100 Beste Websites 2013. Bijna 30.000 websitebeoordelingen van ruim 6.000 respondenten brachten deze top 100 tot stand. In de algemene Top 100 Beste Websites 2013 staat Belvilla op de zeer eervolle tweede plaats, net achter Bol.com.
De Top 100 Beste Websites van 2013 is gebaseerd op totaal 58 onafhankelijke onderzoeken die WUA! heeft uitgevoerd in de periode tussen augustus 2012 en juli 2013. In deze top 100 is ruim een kwart van de websites afkomstig uit de reisbranche. Deze grote aanwezigheid heeft geresulteerd in een aparte travellijst, gebaseerd op 12 van de 58 onderzoeken.
Top 3 uit de WUA! Top 100 Beste Websites 2013
- Bol.com
- Belvilla.nl
- KLM.nl
Top 3 beste reiswebsites 2013
- Belvilla.nl
- KLM.nl
- Hotelspecials.nl
Jacques Nagel, Business Unit Manager Belvilla: “Met onze koppositie eerder dit jaar in het onderzoek naar Franse vakantiehuizen waren we al erg blij, evenals met onze hoge notering bij het onderzoek naar Nederlandse vakantiehuizen. Dat we nu door consumenten zijn verkozen tot beste Nederlandse reiswebsite is een hele eer! Het onderstreept onze focus op online boeken en draagt bij aan onze ambitie om ons marktleiderschap verder uit te bouwen in de verhuur van vakantiehuizen. We hebben ons de afgelopen tijd vol ingezet om de functionaliteit en beleving van onze website verder te vergroten. Erg fijn dat de Nederlandse consument hier zijn waardering voor uitspreekt.”
Continue website-ontwikkeling in huis
Erwin Claassen, webmanager Belvilla vult aan: “Om onze website up to date te houden, zijn we continu aan het ontwikkelen met een heel team van webbouwers. Dat doen we in huis, zodat we dicht op de bal zitten. We halen veel informatie uit zogenaamde A-B-testen, waarbij een pagina in versie A bijvoorbeeld een groene button heeft en in versie B een oranje. Verrassend hoe overduidelijk de resultaten daarvan soms zijn!”
Erwin vervolgt: ”De laatste maanden hebben we de website van Belvilla vooral enorm verfijnd met aanpassingen die voor de consument klein lijken. Al deze relatief kleine aanpassingen leveren samen echter een groot, positief effect op. Zo hebben we bijvoorbeeld onze boekingsschermen sterk verduidelijkt, waardoor minder mensen afhaken in deze cruciale laatste fase voor het reserveren van een vakantiehuis.”
Wil je meer weten over de achtergronden van de Belvilla-website? In het marketingmagazine Emerce stond eerder dit jaar een case over onze omgang met doodlopende pagina’s.
Informeren en verleiden
Waar het webdevelopment-team zich bezighoudt met het technische gedeelte van de website, zorgt het content-team voor de inhoud. Eelke van Houtum is als contentmedewerker dagelijks bezig met het schrijven van teksten en het zoeken naar bijpassend beeldmateriaal. Eelke: “Als content-team focussen wij ons op het informeren en verleiden van consumenten. We zijn bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de themapagina’s op de website, maar verzorgen ook de digitale nieuwsbrieven van Belvilla. Onze nieuwsbrieven verzenden we gesegmenteerd. Het is een erg leuke uitdaging om te spelen met invalshoeken en op die manier iedereen op de juiste wijze en het goede moment aan te spreken met relevante informatie.”
De complete rapportage van WUA! is gratis te downloaden.
Van harte gefeliciteerd met dit enorme succes. Een enorme impuls voor de toekomst. We krijgen nog te horen van jullie.