Vandaag ben ik op bezoek bij vakantiehuis De Merel in Twenterand, Overijssel. Eigenaresse Marika Petter-Meijer vertelt waarom ze verhuurt via Belvilla, maar ook hoe zij zorgt voor een goed begin van de vakantie. Zo staat er bij aankomst altijd een welkome verrassing voor de gasten klaar en zelfs aan de hond wordt gedacht.
Vroeger kookhuis
Het knusse vakantiehuis De Merel was vroeger een kookhuis, dat naast een grote woonboerderij stond. Marika en haar man kochten een aantal jaren geleden zowel de boerderij als het kookhuis. “We zijn zelf in de boerderij gaan wonen en het kookhuis hebben we omgetoverd tot vakantiehuis De Merel,” aldus Marika.
Zelf verhuren kost tijd
“In het begin hebben we ons vakantiehuis zelf verhuurd. Dat ging best aardig”, vertelt Marika, “maar kostte ook veel tijd. Daarop besloten we om het huis te gaan verhuren via een makelaar. Toch sprak het verhuren aan vakantiegangers ons meer aan, dan aan mensen die in woningnood zitten.” Na het zien van een commercial van Belvilla op TV, heeft Marika contact met ons opgenomen om de verhuur uit handen te geven. “In eerste instantie was ik bang dat ons huis niet paste bij het Belvilla-aanbod. Ons huis heeft bijvoorbeeld geen zwembad, maar juist veel karakteristieke details van vroeger. Gelukkig had ik het mis. Op advies hebben we wifi geïnstalleerd plus een vaatwasser en nieuw beddengoed aangeschaft. Na deze aanpassingen aan het huis, stond het binnen een paar dagen op de Belvilla-websites.”
Alles moet goed zijn
Sinds 2013 ontvangt De Merel alleen nog maar vakantiegangers via Belvilla. “Wij vinden het verhuren via Belvilla echt een aanrader. Naast gasten uit heel Nederland krijgen we ook gasten uit Duitsland en Frankrijk op bezoek. Erg leuk! Ook krijgen we veel honden over de vloer. Die mogen namelijk gewoon mee. Onze eerste gasten met viervoeter schrokken wel even. Wij trouwens ook. De hond kon namelijk onder de omheining door, wat natuurlijk niet de bedoeling was. Gelukkig alarmeerden de gasten ons snel en konden we dit direct oplossen door alles met gaas te omheinen.”
Dat ook andere gasten hier blij mee zijn, lees je op de website van Belvilla. Het online gastenboek vermeldt: “Goed omheinde tuin. We hoefden ons geen zorgen te maken dat de hond en kind zomaar de weg opliepen.”, en: “Voor ons was het belangrijkste dat er een afgesloten tuin was, zodat onze hond vrijuit los kan lopen. Dit is hier echt perfect.”
Een goede eerste indruk
Marika vertelt dat ze de aankomst zo belangrijk vindt. “De eerste indruk is bepalend. Die zorgt ervoor dat onze gasten een fijne vakantie gaan hebben of niet. Daarom verwelkom ik de gasten altijd zelf. Ik overhandig de sleutel, leg wat dingen uit en maak een praatje. Ook zetten we altijd een presentje neer en als er een hond meekomt, liggen er wat koekjes klaar.”
De nazorg, zoals de schoonmaak, doen ze zelf. “Ik wil dat het zo schoon is, dat ik er zelf ook wil verblijven.” De lat ligt dus hoog. “Ook na verblijf vraag ik of gasten nog tips hebben. Dat zijn verbeterpuntjes.”
Op vakantie met de hond
Op vakantie met of zonder hond? De Merel biedt een fijne uitvalsbasis voor vakantiegangers die van wandelen of fietsen houden in een rustige landelijke omgeving. Natuurlijk bieden we nog veel meer vakantiehuizen waar huisdieren welkom zijn. Kijk maar eens op de speciale themapagina ‘Vakantie met de hond‘.
Denk je eraan om je eigen vakantiewoning via Belvilla te verhuren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via belvilla.nl/verhuur. Daar lees je ook meer over onze werkwijze in de verhuur van vakantiehuizen.